News

NYT: Hannity Said in Private He Didn't Believe Trump's 2020 Election Fraud Claims

The statement was aired during a court hearing in a defamation case against Fox News.

Published Dec 22, 2022

Updated Dec 22, 2022
 (Getty Images)
Image Via Getty Images

In November 2020, former U.S. President Donald Trump's disinformation campaign about the presidential election results was in full swing. The campaign consisted of lies about the election results, in which Trump lost to current U.S. President Joe Biden.

Fox News host Sean Hannity at the time was hosting members of former U.S. President Donald Trump's circle of election deniers on his cable prime time show, including Sidney Powell. Powell alleged there was a wide-ranging conspiracy between Dominion Voting Systems, a voting technology company, the Democratic party, and such outlandish figures as deceased Venezuelan President Hugo Chavez. In so doing, Hannity gave credence to the election fraud claims on his popular show that averaged, at that time on any given evening, 1 million viewers.

But in private, according a Dec. 21, 2022, report by The New York Times, Hannity had expressed serious doubts about those claims.

"I did not believe it for one second," Hannity reportedly said under oath.

The statement came from an attorney representing Dominion Voting Systems in a $1.6 billion defamation lawsuit against Fox News, and was reported by The Times. Times journalist Jeremy Peters observed the Dec. 21, 2022, court hearing in Delaware Superior Court via a court-provided live feed, a Times spokesperson said.

False claims of a widespread election fraud conspiracy by Trump and his supporters incited a deadly attack on the U.S. Capitol on Jan. 6, 2021.

We reached out to Dominion and Fox News for comment, but haven't yet received a response. We will update this story when and if we do.

Sources:

Peters, Jeremy W. "In Testimony, Hannity and Other Fox Employees Said They Doubted Trump's Fraud Claims." The New York Times, 21 Dec. 2022. NYTimes.com, https://www.nytimes.com/2022/12/21/business/media/sean-hannity-fox-trump-election.html.

"AP FACT CHECK: Trump Legal Team's Batch of False Vote Claims." AP NEWS, 20 Apr. 2021, https://apnews.com/article/fact-check-trump-legal-team-false-claims-5abd64917ef8be9e9e2078180973e8b3.

Echter, Brandon. "Snopes Fact-Checks Post-Election Day Misinformation." Snopes, 6 Nov. 2020, https://www.snopes.com/collections/post-election-collection-snopes/.

"Fact Check: Claims Linking Dominion Voting Systems to Democrats Are Wrong or Misleading." USA TODAY, https://www.usatoday.com/story/news/factcheck/2020/11/20/fact-check-alleged-dominion-democrats-links-wrong-misleading/6248542002/. Accessed 22 Dec. 2022.

Katz, A. J. "November 2020 Ratings: Fox News Remains the Most-Watched Cable Network." AdWeek, 2 Dec. 2020, https://www.adweek.com/tvnewser/fox-news-nov-2020-ratings-fox-news-remains-the-most-watched-network-on-cable/464294/.

Updates

This story has been updated to note that The Times observed the court hearing via a court-provided live feed.

Bethania Palma is a journalist from the Los Angeles area who has been working in the news industry since 2006.

Article Tags

Read More

Become
a Member

Your membership is the foundation of our sustainability and resilience.

Perks

Ad-Free Browsing on Snopes.com
Members-Only Newsletter
Cancel Anytime
default