Special Deliveries

An article claiming more than a thousand children were fathered by the same mailman originated from a fake news site.

Facebook

Claim: A DNA test proved that a retired postman fathered more than 1300 illegitimate children.

FALSE

Example: [Collected via e-mail, February 2016]

Several people in my Facebook page posted this link: "DNA Tests Prove Retired Postman Has Over 1,300 Illegimitate Children." Is this true?

Origin:On 27 February 2016, the entertainment web site World News Daily Report published a fake news article claiming that a retired postman had fathered more than 1,300 illegitimate children:

An 87-year-old former postman has been proven to have fathered over 1,300 illegitimate children after a private investigator hired by a Tennessee family discovered the shocking truth.

[...]

“Contraception wasn’t very popular in those days,” he told local reporters in his defense. “I have nothing to be ashamed of. The 60s were the good old days and I did a great Johnny Cash impression which played out real good with the ladies,” he explained. “Some even thought I was Johnny Cash for real,” he recalls laughingly. “I don’t know if they really believed it or if they were trying to convince themselves, but who was I to say no to a quickie?” he acknowledged.

There is no truth to this story. The World News Daily Report is a fake news web site that does not publish factual stories:

WNDR assumes however all responsibility for the satirical nature of its articles and for the fictional nature of their content. All characters appearing in the articles in this website – even those based on real people –  are entirely fictional and any resemblance between them and any persons, living, dead, or undead is purely a miracle.

In addition to the disclaimer, the fake news story about a postman fathering 1,300 illegitimate children features two unrelated images that are lifted (like all the site's photos) from other sites. The first, purportedly showing the alleged postman, actually shows a 97-year-old World War Two veteran. The second, purportedly showing the author who uncovered the story,  actually shows David Stockman, President Reagan's former budget director.

Last updated: 29 February 2016

Originally published: 29 February 2016

Featured Image: Facebook

Dan Evon is a Chicago-based writer and longtime truth enthusiast. His work has appeared somewhere, and he earned a degree at the University of His Choosing. His exploration of Internet truth has been supported by grants from the Facebook Drug Task Force.


loading

Snopes